• icon
  • icon
  • icon
  • icon
  • icon

Υπάρχει μια βασική προϋπόθεση που καθορίζει την βιωσιμότητα και την επιτυχία μίας επιχείρησης στις μέρες μας. Εάν η ταχύτητα είναι ένα από τα πιο βασικά χαρακτηριστικά της εποχής μας, εάν η ζωή μας επιβάλλεται να ακολουθεί τις αλλαγές της σύγχρονης πραγματικότητας τότε οφείλουμε όλοι να προσαρμοζόμαστε και να ακολουθούμε τις ανακατατάξεις και τις αναπροσαρμογές που επιτάσσουν οι ρυθμοί μας.

Εάν έχετε ή διευθύνετε μία μικρή ή μεγάλη επιχείρηση τότε προφανώς θα έχετε, εκ των πραγμάτων, συνειδητοποιήσει την επιτακτικότητα της συνεχής αλλαγής, την αναγκαιότητα να είστε πρωτοπόροι και να αντιδράτε ακαριαία σε κάθε μικρή μεταβολή των εκάστοτε υφιστάμενων συνθηκών.

Δε χρειάζεται καμία ιδιαίτερη ικανότητα για να καταλάβει κανείς ότι η ελληνική αγορά περνάει κρίση. Η οικονομική ύφεση των τελευταίων χρόνων, που σύμφωνα με την γνώμη των πολλών πρόκειται να παραταθεί αρκετά, υποβάλλει σε εφαρμογή κανόνες που σίγουρα δεν μπορούν να ακολουθήσουν οι πολλοί, μιας και οπωσδήποτε απαιτείται προσεχτικός χειρισμός και σωστές οργανωμένες κινήσεις. Σε αυτό το σκηνικό, όπως διαμορφώνεται είναι ακόμη πιο δύσκολο για τους μικρούς να αντεπεξέλθουν, λόγω έλλειψης κεφαλαίων αλλά και γνώσης, με αποτέλεσμα τη διαρκή μείωση και τελικά τον αφανισμό των «αδυνάτων».

Τι όμως μπορεί να κάνει ο μικρός επιχειρηματίας για να μπορέσει να κρατηθεί στη ζωή;;; Τι θα τον κάνει να αντιμετωπίσει τόσο τις παρούσες αλλά και τις επερχόμενες δυσμενείς καταστάσεις που αναμένονται να επικρατήσουν στις μέρες που ακολουθούν;

Νομίζουμε πως οι απαντήσεις είναι προφανείς :

1. Ικανότητα στο να παρέχεται ένα διαφοροποιημένο προϊόν / υπηρεσία.

2. Δυνατότητα ελιγμών σε μη ευνοϊκές συνθήκες που προκαλούν λανθασμένες επιλογές.

3. Επιφυλακτικότητα στα μεγάλα «ξανοίγματα»

4. Δημιουργία ενός καλού και δυνατού ονόματος, τουλάχιστον στη τοπική σας αγορά, με στοχευμένη και έξυπνη διαφήμιση .

5. Καλές δημόσιες σχέσεις (δεν εννοούμε απαραίτητα high κλασσάτα Parties και events, μία προσπάθεια για δημιουργία πιο προσωπικών σχέσεων με τους πελάτες σας αποτελεί μία μορφή αυτού που ονομάζουμε PR)

6. Μείωση του κόστους για να μπορέσετε να ανταποκριθείτε στον ανταγωνισμό διατηρώντας ένα βιώσιμο περιθώριο κέρδους.

7. Προσπάθεια για προσέλκυση του πιθανού σας πελατολογίου, φροντίζοντας για την εικόνα του καταστήματος και την επιχείρησής σας γενικά.

Υπάρχει μία βασική συνισταμένη στην καλή λειτουργία όλων των παραπάνω: Η δυνατότητα αλλά και το «ταλέντο» ίσως του καθενός να είναι διαρκώς εξελίξιμος και ικανός να ανασυντάσσεται κάθε φορά που ένα του εγχείρημα δεν «καρποφορεί». Με άλλα λόγια να βρίσκεται σε συνεχή εγρήγορση και ετοιμότητα.

Είναι σίγουρο πλέον ότι η χώρα μας βρίσκεται εδώ και χρόνια σε μεταβατική περίοδο και ταυτόχρονα πάντα γίνεται δέκτης των ευρωπαϊκών και παγκόσμιων επιρροών. Η ανάγκη της άμεσης προσαρμογής σε κάθε νέο δεδομένο είναι επιτακτική τόσο για την βελτίωση της επιχείρησής σας, όσο και την βιωσιμότητά της.

> Η έγκαιρη ενημέρωση για τις επερχόμενες αλλαγές είναι πάντοτε η καλύτερη μορφή πρόληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων που παραμονεύουν. Φροντίστε να ενημερώνεστε για τις αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στις αγορές του εξωτερικού, γιατί αργά ή γρήγορα θα γίνουμε κι εμείς δέκτες παρόμοιων γεγονότων. Το καλό με αυτή την παραδοχή, ότι δηλαδή η αλλαγή θα έρθει από το εξωτερικό είναι ότι μπορούμε πρώτα απ’ όλα να προετοιμαστούμε, αλλά και να μελετήσουμε τις κινήσεις των επιχειρήσεων που κατάφεραν να αντεπεξέλθουν στα νέα δεδομένα και να πράξουμε αναλόγως. Το πρόβλημα είναι στην πραγματικότητα μεγαλύτερο όταν οι ανακατατάξεις αφορούν αποκλειστικά και μόνο την περιοχή της χώρας μας, γιατί πολύ απλά δεν έχουμε ούτε παραδείγματά προς αποφυγή, αλλά ούτε και προς μίμηση.

> Ο σύγχρονος επιχειρηματίας οφείλει να γνωρίζει ορισμένες βασικές αρχές της οικονομίας, οφείλει να ενημερώνεται για τη φορολογική νομοθεσία, σε ότι τουλάχιστον τον αφορά και οφείλει να φαίνεται, αλλά και να είναι προοδευτικός και πολλές φορές καινοτόμος για να μπορεί να τραβά πάνω του το βλέμμα των πιθανών πελατών του. Σαφώς και κανείς δε γεννήθηκε παντογνώστης, είναι δύσκολο ακόμη και να γίνει κανείς. Κανείς δε μπορεί να ισχυριστεί ότι γνωρίζει τα πάντα, θα ήταν μάλλον ματαιόδοξος. Ωστόσο επιτυχημένος επιχειρηματίας θα είναι πάντα εκείνος που μπορεί να ελίσσεται, που δε μένει ποτέ στάσιμος, που είναι δεκτικός σε προτάσεις και αναγνωρίζει τη σημασία της διαρκής γνώσης και ενημέρωσης. Κάντε, λοιπόν, τις έρευνές που χρειάζονται και παρακολουθείστε σχετικά σεμινάρια για τα θέματα που αφορούν εσάς και τη δουλειά σας. Διαβάστε σχετική ελληνική και ξένη βιβλιογραφία και μην απαξιώνεται ποτέ τη γνώμη που μπορεί να σας δώσει κάποιος ειδικός οικονομικός σύμβουλος.

> Προχωρήστε στη διαμόρφωση των χώρων σας σε όσο γίνεται μοντέρνους, ευχάριστους και άνετους χώρους. Δε χρειάζεται οπωσδήποτε να αγοράσετε πολλά και «βαριά» αντικείμενα. Σήμερα η μόδα επιτάσσει minimal συνδυασμούς και ευρύχωρους χώρους. Μία ματιά σε μεγάλα ονόματα των πολυεθνικών που έκαναν πρόσφατα την εμφάνισή τους στη χώρα μας θα σας πείσει. Ο καταναλωτής, θέλει και ζητάει όμορφους και ευχάριστους χώρους κι εσείς οφείλεται να ανταποκριθείτε στις ανάγκες του. Μη ξεχνάτε ότι η εικόνα που βγάζετε προς τα έξω είναι ο μεγαλύτερος και ικανότερος τρόπος προσέλκυσης του πελατολογίου σας.

> Δώστε χαρακτήρα και προσωπικότητα στη δουλειά σας, βελτιώστε την ποιότητα σας σε οποιοδήποτε επίπεδο – προϊοντικό μείγμα και παρεχόμενες υπηρεσίες. Στόχος σας είναι να μην είστε μία μονάδα μέσα στη μάζα, αλλά εξέχουσα μορφή που ξεχωρίζει από αυτή. Ο καταναλωτής σήμερα ζητάει κάτι παραπάνω από μια απλή ανταλλαγή (προϊόν - χρήμα., υπηρεσία – χρήμα). Δώστε ψυχή!!! Μετατρέψτε τον άψυχο χώρο σας σε ζωντανό οργανισμό!!! Κινείστε το ενδιαφέρον του κάθε υποψήφιου πελάτη σας να σας επιλέξει και πείστε τον ότι άξιζε τον κόπο να ασχοληθεί μαζί σας. Πόσο μάλλον να σας προτιμήσει από το να επιλέξει να επισκεφτεί ένα τεράστιο εμπορικό.

Συνταγές επιτυχίας δεν υπάρχουν. Ποιος μπορεί να εξασφαλίσει την κερδοφορία σας;;; Άλλωστε αυτή είναι και η μαγεία της επιχειρηματικότητας. Το ρίσκο είναι βασικός κανόνας του παιχνιδιού! Είτε τον ξέρετε και παίζετε καλά, είτε όχι και δεν παίζεται καθόλου. Εσείς σε ποιους ανήκετε;;;

Overall Rating (0)

0 out of 5 stars

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 300 Character restriction
Your text should be in between 10-300 characters
Your comments are subjected to administrator's moderation.
Comments | Add yours
  • No comments found