• icon
  • icon
  • icon
  • icon
  • icon

Ανοίγοντας το δικό σου κατάστημα

Και να που ήρθε η στιγμή που περιμένατε. Μετά την απόφαση που πήρατε να ανοίξετε τη δική σας επιχείρηση, συγκεντρώσατε το κεφάλαιο που χρειαζόσασταν, βρήκατε το χώρο σας και είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε το μεγάλο «ταξίδι» της οργάνωσης του μαγαζιού σας. Μη καθησυχάζεστε, «τώρα αρχίζουν τα δύσκολα...»! H αλήθεια είναι ότι πολλοί πιστεύουν ότι αν εξασφαλίσουν το κεφάλαιο και το χώρο έχουν κάνει τα περισσότερα. Δε θέλω να σας στεναχωρήσω, αλλά μόλις ξεπεράσατε το πρώτο μικρό εμπόδιο και σας περιμένουν πολλά ακόμα και αρκετά πιο δύσκολα...

> Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ένας συνειδητοποιημένος επιχειρηματίας που ανοίγει ένα νέο μαγαζί είναι να έχει καλά στο μυαλό του αυτό που θέλει να φτιάξει. Να προσδιορίσει αρχικά το αντικείμενο των εργασιών του και να επικεντρωθεί σε αυτό, εκτός αν έχει επιλέξει να ανοίξει κάποιο μαγαζί μέσω franchising, οπότε δε χρειάζεται να ανησυχεί για τέτοιου είδους προβλήματα, τα έχουν λύσει πολύ πιο πριν οι franchisors!

> Η δημιουργία του καταστήματος σας είναι το επόμενο βήμα που πρέπει να γίνει πολύ προσεκτικά. Επειδή, στις μέρες μας η αγορά είναι «δύσκολη», τα σημεία διαφοροποίησης σας οφείλουν να είναι πολύ προσεγμένα και το μαγαζί σας επίσης. Μην αρκεστείτε στο δικό σας προσωπικό γούστο και μόνο, έκτός αν είστε σίγουροι για την καλαισθησία σας ή είστε οι ίδιοι διακοσμητές. Ένας καλός αρχιτέκτονας και ένας καλός διακοσμητής θα σας βοηθήσουν πολύ να δημιουργήσετε έναν ελκυστικό και παράλληλα λειτουργικό χώρο – στοιχεία απαραίτητα για το ιδανικό κατάστημα που θέλετε να ανοίξετε. Θα εξασφαλίσετε έτσι το καλύτερο δυνατό προφίλ για την επιχείρησή σας.

> Ένα από τα πιο δύσκολα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσετε στο ξεκίνημα σας είναι η δημιουργία του δημιουργικού κομματιού της επιχείρησης σας. Το όνομα του μαγαζιού πρέπει να υποδηλώνει την ταυτότητά του. Τόσο το όνομα, όσο και το λογότυπο του μαγαζιού σας θα αποτελέσουν την επιχειρηματική σας ταυτότητα. Γι’ αυτό θα πρέπει να βρεθεί ένα «πιασάρικο» όνομα και ένα επιβλητικό στο μάτι και ευδιάκριτο λογότυπο το οποίο εκτός από την πινακίδα του μαγαζιού θα βρίσκεται στις τσάντες σας, στις κάρτες σας, κ.λπ. Λιγότερο το άγχος και πάλι για όσους έχουν επιλέξει να ανοίξουν ένα μαγαζί μιας αλυσίδας. Αυτά θα είναι ήδη έτοιμα!

Τα υπόλοιπα στάδια αποτελούν προβληματισμό όλων των νέων καταστηματαρχών, είτε ανήκουν σε μία αλυσίδα, είτε όχι και έχουν να κάνουν περισσότερο με την οργάνωση του μαγαζιού σε επίπεδο καθημερινότητας και πρακτικής οργάνωσης. Μερικά από αυτά μπορεί να σας φανούν ανούσια ή και περιττά, πιστέψτε με, όμως, είναι πολύ καλύτερο να τα έχετε φροντίσει πριν ακόμα βρεθείτε αντιμέτωποι με αυτά.

> Μία από τις πιο βασικές αποφάσεις που πρέπει να πάρει κανείς είναι η επιλογή ενός καλού και έμπιστου λογιστή - φοροτεχνικού γραφείου, για να αναλάβει τα οικονομικά - λογιστικά της επιχείρησης. Μην αρκεστείτε στον πρώτο πού θα πέσει στο μάτι σας, ρωτείστε και βρείτε τον καλύτερο. Ταυτόχρονα φροντίστε να είναι έτοιμο το σύστημα μηχανογράφησης που θα έχετε στο κατάστημά σας, είτε αυτό είναι ταμειακή μηχανή είτε υπολογιστής.

> Επιλέξτε τα σωστά άτομα για το προσωπικό σας. Μην ξεχνάτε, ουσιαστικά αυτά αποτελούν το πρόσωπο της εταιρείας σας προς τα έξω και αυτό πρέπει να είναι το καλύτερο δυνατό, πόσο μάλλον στο ξεκίνημα σας.

> Επιλέξτε την πλέον κατάλληλη για εσάς τράπεζα με την οποία θα συνεργάζεστε για τις συναλλαγές σας. Φροντίστε να υπάρχει κάποιο υποκατάστημά της κοντά στη βάση σας και προτιμήστε την ελκυστικότερη για εσάς προσφορά, όσο αφορά στις προμήθειες και στα ποσοστά από συναλλαγές, από χρήση πιστωτικών καρτών, κ.λπ.

> Η βιτρίνα του μαγαζιού σας είναι ο «κράχτης» σας. Αυτή εξασφαλίζει το εισιτήριο στον υποτιθέμενο πελάτη σας γι’ αυτό και θα πρέπει να είναι 100% προσεγμένη και προσαρμοσμένη κατάλληλα στην κάθε εποχή. Δώστε βάση στο πρόσωπο του μαγαζιού σας. Όταν γνωρίζουμε κάποιον πάντα αυτό προσέχουμε πρώτα.

> Η συσκευασία, το «αμπαλάζ» και οι σακούλες που χρησιμοποιούμε πάντα αποτελούν το κύριο χαρακτηριστικό γνώρισμα του καταστήματος μας. Δώστε ιδιαίτερη βάση σε αυτό! Το «περιτύλιγμα» μπορεί να μην είναι το σημαντικότερο είναι όμως το καλύτερο μας «τρικ» και πρέπει να το εκμεταλλευτούμε.

> Κάπου εδώ μπαίνει στο παιχνίδι και ο τομέας της διαφήμισης. Γνωρίζουμε πολύ καλά το ρόλο που παίζει στην αγορά το marketing για ένα εμπορικό. Φροντίστε να κάνετε το καλύτερο δυνατό, είτε αυτό σημαίνει διαφήμιση σε κάποιο συνοικιακό έντυπο, είτε σε κάποιο ραδιοφωνικό σταθμό, είτε απλώς τη διανομή φυλλαδίων... οτιδήποτε μπορείτε να κάνετε για να κάνετε αισθητή την παρουσία σας στο χώρο. Λιγότερο είναι τα άγχος και σε αυτό τον τομέα για όποιον φέρει το όνομα κάποια αλυσίδας, αφού υπάρχει συνήθως κάποιο γενικότερο διαφημιστικό project σε εξέλιξη.

> Κάτι ακόμη που πρέπει να οργανώσετε είναι οι προμηθευτές σας! Ένα κατάστημα, εκτός από τα εμπορεύματα που θα πρέπει να είναι πάντα διαθέσιμα, ώστε να ανταποκρίνεται στη ζήτηση, χρειάζεται πολλά μικροπράγματα για να λειτουργήσει, από χαλάκια και αρωματικά χώρου μέχρι ποτήρια και χαρτί ταμειακής μηχανής. Όλα όμως πρέπει να ταιριάζουν στο στυλ και το ύφος του μαγαζιού σας. Τέτοια μικροπράγματα μπορεί να σας φαίνονται μηδαμινής σημασίας και προτεραιότητας. Φανταστείτε όμως τι θα γίνει αν στο ξεκίνημα του καταστήματός βρεθείτε μπροστά στους πρώτους σας πελάτες με αδυναμίες, όπως για παράδειγμα την έλλειψη χαρτιού αποδείξεων. Όταν πρόκειται για την δική σας επιχείρηση τα πάντα οφείλουν να είναι τέλεια.

> Αποφάσεις όπως το ωράριο λειτουργίας, ακόμα και τα ποσοστά εκπτώσεων καλό είναι να λαμβάνονται σε πρώιμο στάδιο ή τουλάχιστον να τα έχετε σκεφτεί αρκετά. Γιατί ως γνωστόν: «Των φρονίμων τα παιδιά...»

Έχοντας φροντίσει όλα τα παραπάνω, μάλλον, μπορείτε να κοιμάστε ήσυχοι. Το κατάστημά σας είναι έτοιμο. Το μόνο που μένει να πούμε από μέρους μας είναι μια απλή, πλην όμως χρήσιμη ευχή: Καλές δουλειές!!!

Overall Rating (0)

0 out of 5 stars

Leave your comments

Post comment as a guest

0 / 300 Character restriction
Your text should be in between 10-300 characters
Your comments are subjected to administrator's moderation.
Comments | Add yours
  • No comments found